21 Ağustos 2011 Pazar

Kesin Virüs Vardır

Bu yazıyı uzun süredir yazmak istiyordum. Geçen gün bir arkadaşımın başına gelince yazmaya başladım. Bilmiyorum hiç farkında mısınız bilmiyorum bilgisayarlarımızı elektronik aletlerimizi satan ya da tamir insanların çoğu ilgili oldukları konularda o kadar bilgisiz ve egitimsizler ki...

Şimdi sizlere birkaç ornek vermek istiyorum. Kardeşime Suny marka bir mp3 player almıştım. Alet o kadar problemli çıktı ki anlatamam en az 10 kez servise gitti. Ama hiç bir zaman ortaya geçerli bir sebeb söylenmedi. Ama asıl kötü olan oturduğum bölgedeki servisin aletin bozulma sebebini bana ya da kardesime yüklemek için ortaya koyduğu sebebti. Adam bana aletin bilgisayar virüsü yüzünden bozuk olduğunu söylüyordu. Alete görüşlü bir mp3 yuklemişiz alet bu nedenle bozulurmuş. Acı olan ya beni aptal yerine koymaya çalışması mı yoksa açıklama yaptığımda anlayacak seviyede olmaması mı... Bir mp3 bilgisayar virüsü yüzünden bozulmaz. Çünkü virüslerin her biri belli sistemler için yazılır. Windows için yazılan bir virüs Linux'da çalışmayacağı gibi hele hele basit bir mp3'te asla etkin olamaz. Ancak başka bilgisayara bağlandığınızda ona bulaşır yani taşıyıcı gorevi görür. Hele hele alete fiziksel bir zarar asla zarar veremez.
Başka bir örnek... Geçen sene bir arkadaşıma dijital çerçeve almak için Teknosa'ya gittik. Alternatiflere sırasıyla bakıyoruz. Özelliklerine bakıyoruz. Buna bağlı olarak bazı sorular soruyoruz. Satış elemanı yarı isteksiz cevaplıyor. İki cihazı beğendik. Nerdeyse aralarında 50-60 TL fark var. Elemana pahalı alette olan birkaç özelliğin ucuz olan da olup olmadıgını sordum, yok dedi. Allah'tan ucuz olanın paketini acmıştı. Hemen kullanma klavuzuna saldırdım. Aşağı yukarı iki cihazında aynı özellikleri sağladığını gördüm. Elemana gösterince orda yanlış yazıyor demişti! Cihaz kutusundan çıkan kullanma klavuzundan bahsediyoruz.
Bir başka gün İstanbul'da bulunduğum bir gün mediamrkt'e gitmiştim kulaklık alacağım yüksek kaliteli bir kulaklığı oldukça uygun bir fiyata gördüm. Cogu kez olduğu üzere hemen alttaki urunlerede baktım ki oraları karıştıran başka bir müşteri kurbanı olmayayım diye... Ama hepsi aynı tip kulaklıktı. Kasaya gittiğimde geçen fiyat inanılmazdı. Kasiyere durumu acikladimsada direkt bana söylediği ister ister alma oldu...
Başka bir konu ise telefonla aranan müşteri hizmetlerinde bulunan kişilerin yardım edecekleri konular hakkında santim bilgilerinin olmaması. Ama o başka bir yazının konusu...

Hiç yorum yok: